• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Nu har dom även ändrat till "sedvanlig kreditupplysning" och tagit bort att det är en upplysning som inte påverkar dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krille77

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
21 September 2016
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Vet faktiskt inte. Hittar inte mer än just "sedvanlig kreditupplysning".
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Hehe.. jaa. Vad ska man säga. Det är säker för att kunna ta bisnode på nya ansökningar. Vore helt sjukt om det blir UC. Men förvånad skulle jag inte bli! Förhoppningen har nu flyttat från divide till fairlo!
 

Simple

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Ah, riktigt taggad på Fairlo. Hoppas dem lever upp till mina förväntingar även framöver.
 
Senast ändrad:

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
blir det en kreditupplysning på UC nu? och kommer krediten och skulden synas på UC?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Ställde frågan till Divides kundtjänst för någon månad sedan och fick ett bestämt nej på den frågan. Efter detta har de ju börjat anlita Bisnode istället för Creditsafe så steget till UC känns inte så långt. Divide är en riktigt bluff.

blir det en kreditupplysning på UC nu? och kommer krediten och skulden synas på UC?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Det står i deras villkor att dem kommer hämta kreditupplysning från ett eller flera kreditupplysningsföretag :eek:o_O
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Kan meddela att jag avslutade mitt konto hos Divide för 2 månader sedan. Tidigare i veckan surfade jag in där igen och kunde ansöka om 25tkr. Jag fick göra om ansökan från början efter att jag loggat in men fick utbetalt.

De tog creditsafe på mig.
 

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
51
Poäng
147
Kan meddela att jag avslutade mitt konto hos Divide för 2 månader sedan. Tidigare i veckan surfade jag in där igen och kunde ansöka om 25tkr. Jag fick göra om ansökan från början efter att jag loggat in men fick utbetalt.

De tog creditsafe på mig.
kanske för du redan var en kund sen innan? tror nya kunder som är ny reggade får den nya kreditupplysningen på sig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp